salam...

halluuuuu...apa kabar sahabat2 smua? harap sihat2..2 hari weekend ni x sempat wat entry..badan lenguh2 la..adehla, ni gara2 sabtu lpas kot. aper sy buat sabtu lpas??? jeng3!!! my geng n i went to ulu yam! again! :P nnti sy wat entry k, camera tinggal dlm beg cik nana..huhuhu

smlm ahad dtg opis..berdua ngn syah jer..baiknyer sayer..baik ker? hahahaha...disebabkan sabtu kitorg buat jahat dgn berjimba2 kt ulu yam tu, so mmg x wat keje..nasib la budak2 operate ader issue urgent ker x...dah x pedulik!! we need to release our stress!!!! sy ni sejak lpas cuti CNY aritu x pnah lg amik cuti, weekend pun keje..can u feel wat i feel??? nope rite? xper, x pyh feel... :(

disebabkan smlm mcm x byk issue, kitorg cabut awal, dlm kul 3.30. then singgah umah k faz jap, nk anta benda n amik brg..rupernyer k faz n famly tgh bkemas2, nk dpt almari. bukan almari baru beli..ermm, blh la ckp baru beli n br btukar tangan..heheh..kakak k faz pindah umah baru. umah baru dia fully furnish interior dia,so x pyh beli perabot. bak kater k faz smlm, msuk umah baru bw baju n spender jer. hahahaha..aper kess?? knape kna mention spender? racist! hahahaha...

n of coz smlm mngangkat almari spanjang 6 kaki naik tingkat atas umah k faz..then almari kakak k faz plak 7 kaki..maner x sengal2 badan ni? hehe...pagi ni bsiap2 nk pkai mekap foundation, tgk2 compact powder ku pecah hancur powder dlm tu..adoilaa T_T. ni si comel Aish anak k faz la smlm ni..nasib baik powder tu mmg tinggal skit..mmg nk tunggu yg baru pun..hohoho..tunggu gaji kamis ni :P

eh jap2..sbenarnyer nk citer psl kt opis ni..aih, mlencong 360 darjah la..pagi ni smpi2, kt meja penuh semut!!! wehhhh..sy tau la sy ni HONEY, manis, jgnla hurung sayer!!!! wakakakaka..tp seyes, sabtu lpas actually ader pest control kt bangunan ni..smlm sy n syah sndiri pasan sekor semut pun xder..tp pg ni, ya rabbi...ader lg makhluk2 tu..geram!!


sy ader byk soklan psl semut ni..klu kt umah sy, sy msk air, then biar la air tu sejuk..klu dibiar lamer, bukak jer pnutup cerek, tu diaaaaa...segumpal semut2 mati terapung..aper semut tu buat? korg bunuh diri bramai2 ker? x phm btul..klu semut tu blh bckp, mmg nk tanyer pun aper la diorg wat. kdg2 geram, klu takat sekor dua blh la lg buang ngn sudu, ni segumpal..last2 air 1 cerek tu buang..masak air balik..ggggggggrrrrrrrrrrr..kwn2, korg ader fakta2 psl semut x? knaper org kater klu minum air yg ader semut nnti blh jd pelupe? klu ader sila2 la share k.

so semut2 skalian..tolongla!! sy tau sy ni manis, tlg la jgn kerumun sy! sy rimas ok?!! i need privacy!!! syyuuhhh..syuuhhh...wahahahahah..sila jgn mnyampah. hahaha :D ok la, hepy monday blues everyone!

p/s - ok x entry sy ngn tajuk?? hahahha

8 comments:

imanamani said...

hahaha...mujur ai jauh..kalau tak mesti i pun kena tolong alih kan lemari lemari tu ..kakakakaakakaka

Raji berkata said...

hohoho aktif juga kau nih nak pindah rumah esok senang jer
tak pyh mntk tolong org lain ;D

semut tu memang lah =.=
kat rumah ni pantang letak benda manis skit
2-3 minit jer msti dtg semut
grrr..

Cancerian said...

haha btol tu beb wa pn musykil gak nape la semut2 tu minat sgt air msk tu kn ponat kn kene msk lain huhu

H A N S said...

acu : dah hagak dah ayat acu ni..hahaha..xper acu, skali skala bsenam..eceh :P

raji : hahahah..haah, x pyh minta tlg org lain, mintak tlg en raji je boleh? heheh..tu la semut, raser nk gigit2 jer, geram! :P

bed : tau xper bed, pelik bin musykil bin mcm2 la..hahaha..tringin btul nk tau naper semut2 tu wat camtu :P

Kasmawati Jaafar said...

kata orang, kalau kat rumah terlampau byk semut sampai air jarang pun kena hurung, ada benda x baik kat rumah tu. cthnya mcm ada org letak benda2 kotor, atau ilmu2 hitam/guna2 utk penghuni rumah. tu kata orang laa..wallahu alam.

Heidi Shafiq said...

makan la semut byk2.. nt jd rajin..

H A N S said...

misae : haaa??? yeker misae?? erkk..takut plak tiber2.. :( minta jauh la benda2 camtu..nauzubillah..

Heidi : hai Heidi! erkk...camtu plak? tau la semut ni rajin. hehehe...

suhaiza said...

owh.semut di rumah saya pun begitu juge.slalu nak bunuh diir beramai2..hukhuk

dan akibatnye..sy rase sy kerap menjadi pelupe.ahahaha.(tatau la betul ke x itu puncenye.)

huu..say no to semut!