salam...

Kau dibuai mimpi dia jaga
Kau bersenang dia bekerja
Untukmu tiada terbatas
Memberi tak minta dibalas

Ingin dibinanya untuk mu
Kehidupan yang sempurna
Punya kekuatan jiwa
Punyai maruah

Leterannya dari rasa luhur
Menegur sebelum terlanjur
Itulah yang diwarisi
Pesan ibu terpahat di hati

Beringat-ingatlah berpesan-pesan
Untuk kebaikan
Marah bukan kebencian
Tapi tanda sayang

Engkau semakin dewasa
Berjiwa merdeka
Sedang dia semakin tua
Membilang usia

Di saat kau berjaya
Dia tiada berdaya
Semoga kau tak lupa
Jasa bonda

smua mesti tau lagu ni kan??? sgt mdalam lirik dia...naper tiber2 wat entry camni? actually today hari lahir mak sayer...tapi kan, sy x boleh nak wish mak sayer..sebab...mak dah xder..hampir 8 tahun dah mak pegi...

KALAU harini mak ader lg, angah nk wish mak n bg hadiah kt mak, hasil titik peluh angah sndiri..
KALAU saat ni mak ader lg, angah nk mak bangga yg anak mak ni dh blh hidup bdikari n dah mampu bg duit kt ayah n adik2..
KALAU la mak ader lg, angah nak balas jasa mak mbesarkan angah wlupun smpi angah mati xkan tbalas...

tu smua KALAU mak ader lg, tp hakikatnyer mak dah xder...smua angah x sempat buat, tkilan sangat..yang hanya angah boleh buat, doakan mak, ngaji utk mak...Ya Allah ya Tuhan ku, Kau tempatkan lah ibu ku di kalangan org2 yg beriman.. ampunilah dosa ibuku...

so kwn2, hargailah mak korg slagi dia masih hidup..jgn jd cam sy, x sempat nk watper...


p/s - hbis bengkak mata pagi2 ni T_T


8 comments:

myezatul aQma said...

so skrg ni , awk sedekahlah al-fatihah buat ibu awk (^__^)

H A N S said...

sentiasa aqma, tu jer yg tmampu :)

Raji berkata said...

alfatihah utk mak kau..
semoga beliau tergolong dlm golongan org yg beriman amin
T.T sedihnyer.. huhu

H A N S said...

hhuhuhu..thanks raji..raji ader mak lg kan? dh dok jauh slalu la roger2 mak k :)

Shamsuddin Amin said...

huhu... sayu je dgr...

al-fatihah tuk ur mum...^^

H A N S said...

thanks udin...jgnla nangis..huhuh

h A n Y S said...

hargailah someone slagi dia ada dpn kita..kan? xpe hani..hanys faham prasaan hani.. :)

H A N S said...

huhuhuh..thanks hanys dear...btul tu, kdg2 kita ni, bila depan mate dia wat derk jer, bila da hilang br tcari2..huhuh