salam...marhaban ya Ramadhan...pejam celik pejam celik dah masuk ramadhan kan? esok kita umat Islam akan mula berpuasa dan menunaikan satu dari rukun Islam..mcm biasa, ader yg dah teruja sambut bulan puasa, ader gak yg x truja sbb mganggap biler dah bulan puasa x best dh la, x bleh mkn =) ..x bleh camtu..bukan slalu pun kan, sbulan jer dlm setahun..
--
so, org akan sambut puasa tahun kedua di bangi ni =p tp sedey x dpt sambut poser ngn family..xperla, next week insyaAllah balik kg..huhuh..cant wait!! mlm ni sahur pertama..aper nk makan? k hana yg rajin mmasak xder kt umah, balik klantan :( tp k hawe ader, dia kater nk masak makaroni..wuwuw..sahur ngn makaroni tu..k hawe, msk sedap2 ek =p mlm ni gak start terawih..nk terawih kt maner ek..surau baru kt umah tu mcm kecik jer, x yakin org boleh muat ramai org ker x...k hawe telah mgoda sy =p mlm ni kan ader citer best..citer nur hani..ooppss..nur kasih =p haha..xper2, nnti org try donlaod citer tu ek k hawe..mlm ni mau naik kete saper g surau? hamboi3..mentang2 kete bderet kt luar, pilih mcm teksi plak ek..hehe
--
berbalik kpd ramadan..mcm tazkirah pg td by budak LI, biler ramadan dtg ni, kita patut blumba2 buat amal ibadat..bukan blumba buat kuih rayer k, atau blumba kumpul baju rayer, or watever la..tu smua dunia jer(mcm knal ayat ni ;) ) btul tu, bulan ramadan kan besar ganjaran nye..aper la salahnyer klu bulan2 lain malas sgt nk ngaji,bulan ramadan ni ngaji la wlupun x khatam,klu khatam lg bagus :) bulan lain x pnah nk bsedekah, bulan ramadan sedekah la wlupun x byk, lg byk lg bgus :) but make sure, smuanyer dilakukan dgn iklas, not show off ok? byk lg amalan2 yg kita boleh buat..smua benda kliling kita ni boleh dibuat ibadah..x smestinyer nk wat ibadah just kt masjid, surau, umah anak yatim..no! luaskan pmikiran anda k..
--
oopps..sy bertazkirah ker? or mbebel? huhu..just peringatan..sbgai pringatan sndiri n kwn2, marila sama2 mengimarahkan bulan ramadan yg mulia ni..bsyukurla kita sbb dpt lg btemu dgn ramadan..smoga kita dpt lg btemu dgn ramadan2 yg akan dtg..insyaAllah..kata2 akhir..beribadatla kamu sperti kamu akan mati pd esok hari..
--
kwn2, sy ingin memohon maaf kt anda smua sempena ramadan yg mulia ni..klu ader salah silap harap dimaafkan..

4 comments:

Noraishikin Mohd Salleh said...

selamat berpuasa hani..kem slm kt bdk LI tu erk..bgs dak tu :)

bila2 bukak puasa sesama k..

H A N I said...

hehe..insyaAllah..slamat bpuasa gak cikin =)

simplelifejava.blogspot.com said...

Assalamualaikum wr wb..
Selamat berpuasa ,..Hani
Salam untuk keluarga di malaysia..
..
fr so far away,..
Subang,west java, indonesian

H A N I said...

simplelifejava.blogspot.com:
selamat berpuasa juga..smoga ramadan kali ini lebih baik dari yg sebelumnya =)