salam...dlm 3 hari ni mcm2 benda jadi..everything happen so fast..x sempat nk pikir. camni la, let me clear everything with u guys..actually, my aunty 'merisik' org last sunday..merisik yg x formal jer. niat hati sajer nk beraye kt umah mcik kt rawang tu, tp tibe2 btukar mjadi lain..wuuuu, gundah gulana gue dibuatnyer.

dlm 3 hari ni jer mcik org dok call, smpi dah ckp psl nk tempah cincin..erkkk!!! her son tu kirenyer cousin org la..mmg dh biasa sgt ngn diorg dari kecik..tp dh besar segan la skit. mcik tu sbenarnyer syg sgt anak2 arwah mak org (kami 5 beradik ni la).maser mak org anak dara dia dok lame ngn mcik sefamly. arwah mak org ni adik arwah suami dia. paham x? means mak org ngn suami dia adik bradik..

dia dok tkenang sgt arwah mak org..cousin org tu plak klu boleh nk anak2 'wah' dia jugak. 'wah' tu panggilan utk mak sedare blah2 org perak. yg peliknyer, org plak xla berat hati sgt..xderla nk kater x suker sgt atau x setuju sgt..ngeee =p paham2 la yer =)

pening3 skang..mcik tu mcm nk cepat2..cepat2 btunang dulu. tp ayah org plak mcm berat..sebab --> kami ni sepupu. x salah kan kawen sepupu? lg 1, ayah mcm tkejut la, yerla majlis akak org baru jer lpas. kasi la bnapas dulu. aduhai...x suke la pikir benda2 camni..klu boleh malas nk pikir, tp nak x nak tpakse pikir..baru ku tahu camner perasaan org2 yg bercinta dihalang. tp org bukan bcinta tau!!! x cayer tanyer k hawe n k hana..x main la cintan2..cinta lpas kawen..hahaha poyo jer! wallahualam..korg raser org patut buat aper ek?

p/s - pergh, x sangka akhirnyer tpakse juger wat entry ni..

9 comments:

Noraishikin Mohd Salleh said...
This comment has been removed by the author.
Noraishikin Mohd Salleh said...

hani..glad to hear bout the news.i am happy if you are happy :)

it is up to you to decide.cuba buat solat istikharah and tgk petunjuk dr Allah.pasal cepat & lmbt tu, musti hani boley bincang dengan aunty kan.

Shima Ibrahim said...

yerr..saye bersetuju ngan Cikinto! solat istikharah moga dpt nmpak ape yg terbaik.. :)

klau dh jodoh x ke mane..(sory rosyam noor, pinjam skrip KL Menjerit sat!) :P

H A N I said...

cikinto & shema:
thanks dearies..tu la, org pun sntiasa bdoa minta petunjuk..korang pun doakan ek..klu jadi, blh booking shema jd photoghrapher, acewah! insyaAllah =)

zubaidah said...

owh at last hani bercerita gak :) yup jln yg lebih afdal wat solat dlu n moga2 dpt ilham dariNya...

H A N I said...

=) hehe..thanks bed..doa2 kan la ek..

Siti Suliana said...

hani darling, kalau sesuatu terjadi dah tertakdir untuk kita, apapun2 sekali yang kita buat,untuk menghalang atau untuk mencuba nyer bersatu..tetap..ianya tidak akan berlaku..

apapun hani...x salah utk cuba mengenali dengan lebih mendalam...dan x juga salah utk kita sendiri mempercayai gerak hati kita setelah beristikarah..

Cuba berikan ruang kepada peluang itu,dan cuba untuk membuat keputusan setelah peluang itu diberikan..

ok darling! looking forward to read entry fasal ni.

muah!

zubaidah said...

pergh cayala cikgu a.k.a puan suliana telah memberi motivasi 2 cik hani :)

H A N I said...

suliana :
wuuu..so touching =) thanks darling! insyaAllah,aper2 pun jadi, org wat entry sambungan k =)

bed:
hehe, motivasi yg singkat tp bermakna =)